torsdag 6 december 2012

Malmö

Är egentligen sjukt att jag bor i Malmö och har hela mitt liv här nu.
Växt upp i lilla trygga Revinge med min underbara familj och härliga vänner.
Trygg miljö och man fick cykla själv till skola redan vid 6 års ålder. Fanns inga skumma människor ( förutom våran gravt alkoholiserade granne ) :) man kunde gå själv mitt i natten och känna sig trygg.
När man växte upp och va på sin första "Malmö festival" var man typ livrädd för Malmö. Stort och massa med folk överallt. Stressigt och farligt.
Minns en gång när jag börja övningsköra med mamma så sa jag
- Tur att jag aldrig ska köra bil i hemska Malmö. Hur kan moster Anki bo där ens?
Kommer ALDRIG flytta dit.
Livsfarligt att röra sig ute själv. Massa skumma människor.

Blev Malmö bo för 7 år sedan och STORM trivs. Va dock en kille som fick mig att flytta hit då, men Gud så bra de blev.
Har skaffat mig ett liv här.
Jobb, underbara vänner, minnen och kärlek. Storm trivs!
Ja, jag älskar att åka hem till Revinge då och då och få uppleva lugnet. Hoppas mamma och pappa aldrig flyttat där ifrån, även om jag vet mamma är bra sugen.:)

Nu ska jag äta upp mina brända pop Corn och njuta av att sitta i en najs lägenhet med min älskling mitt i Malmö city.

God natt



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar