torsdag 30 maj 2013

Skola

Då har jag sagt upp mig på mitt jobb för att följa en dröm och byta yrke. Det är med kluvna känslor jag lämnar mina älskade receptionist kollegor. Dom bästa kollegor man kan ha. ❤ 
Det är pirrigt och ger mig verkligen ut på okänd mark. Men fan vad kul det skall bli!
Flygvärdinna liksom.
Man satt där som liten flicka, i planet, på väg till Turkiet med familjen. Såg dom där snygga, fint klädda tjejerna som jobba på flygen och tänkte - sån vill jag bli när jag blir stor!
20 år efter är jag det. Iaf halvvägs. 
Har en skola att ta mig igenom. 
Service och säkerhet med start den 1 juli.
Inte pluggat eller skrivit ett prov på 9 år.
Ska bli spännande. 
Och jag ska fan klara de! Så hela juli månad ser ni inte mig. Jag ska drunkna i böcker om A321, A320 , nose gear, survival on board. Göra test i 200m klädsim, släcka bränder ombord, m,m! 
Skola från 08:00-17:00 varje dag. 
Ska bli skit kul!
Var och prova uniformen i onsdags.
OJ vad vi får kläder.
2 kjolar, 2 kostymbyxor, 1 klänning, 3 t-shirts, 3 tröjor, 1 väst,1 serverings väst, 2 cardigan,1 förkläde, 1 blus, 1 jacka, handskar, skarfs, halsduk, gummiband med SAS logga, 1 cabinväska, 1 dataväska, 1 mindre väska. 
SÅ roligt de var att gå in i SAS enorma byggnad på Kastrup och få prova ut alla kläder. Dom mätte, la upp, bjöd på kaffe, sydde, och sa hela tiden - så dejlige ni er piger. 
Och vilket härligt gäng vi är. 
Alla är super trevliga. 


Idag ligger jag med magknip och uppblåst mage och i eftermiddag ska jag och pojken iväg på äventyr.
Blir hotell, lyx och mys hela helgen!
Underbart. ❤

Hoppas ni alla får en super mysig helg!

Puss och kram 







1 kommentar:

  1. Vet inte om min förra kommentar kom fram.. Ska också på teambuilding dag i CPH den 18e juni, tänkte om du hade lite tips inför dagen? Om du har lust, skicka ett mail till saralindahl@passagen.se. Ha det fint :)

    SvaraRadera