torsdag 22 juni 2017

Av längtan till livet - Jag har blivit en sån där..

... vi männsikor är väldigt bra på att snacka men att göra eller vara lite av de vi snackar om.

Även de vi mest kan avsky hos någon annan eller andra gör man själv ibland.

Som när jag cyklar, så kan jag glömma visa vart jag ska och jag cyklar rakt ut över vägen på "cykel-övergångsstället". Men när jag kör bil, SVÄR jag över sånna som gör så. Hur svårt är de att ta ut handen? Bara ett exempel. 

Men när jag var gravid med Aron så bokstavligen talat hata jag kvinnor ( ja dom sa de av välmening, men) som sa - åh vänta du bara. Och jämförde min gravidtet med sina egna. Och så fort man klaga över något eller var stolt över något skulle dom berätta för en hur mycket värre de kommer bli..

JAG HAR BLIVIT EN SÅN. 

Så fort mina vänner som är gravida tex säger - jag är så svullen. Då skyndar jag mig att flika in med - åhh vänta du bara tills du kommer längre. Då jan du knappt ha skor, gå eller ens stå. 

Hemskt ju. 
Det är ju för att man sitter inne med kunskapen. Man vet. Man vill visa att man vet. 

MEN, Varför berätta för en lyckligt, ovetandes gravid kvinna hur hemskt de kommer bli? 
Eller hur ont de kommer göra?
Skrämmas liksom. 
Är väl bättre vi får gå där, ovetandes om hur ont allt kommer göra, eller hur tung man kommer bli. 
Eller dom som säger hur ont de gör att föda. Går du på en profylax kurs är fokus nr 1 att man ska ha ett lugn och ett fokus när man kommer in till förlossningen så man inte låser sig. 
Bra då om alla omföderskor skrämmer. 

Jag tycker, att man ska vara mjuk, berätta om sina fina stunder, inte fokusera på allt de negativa. 
Trots att de är lätt att man gör de. För allt som känns bra i en graviditet de säger man inte, utan så fort något gör ont, känns, eller händer lyfter man de. 

Jag ska iaf skärpa mig. 
Och sluta skrämma alla mina vänner som väntar sitt första barn. Som är så där härligt naiva, ovetandes och lyckliga.

Jag önskar ju jag kunde vara lika. Fortfatande vänta på min Aron, mitt första barn, levandes i magen. 
Naiv och lycklig. 

Nu försöker jag vara lycklig över pyret och skrämmer mig själv, hela tiden. 



4 kommentarer:

  1. Detta är ett vittnesbörd som jag kommer att berätta för var och en att höra. jag har varit gift fyra 4 år och i femte år av mitt äktenskap måste en annan kvinna ta min älskare ifrån mig och min man lämnade mig och barnen och vi har lidit i 2 år tills jag träffade ett inlägg där den här mannen Dr.Wealthy har hjälpt någon och jag bestämde mig för att försöka hjälpa mig att ta med min älskare hemma och tro mig, jag skickade bara min bild till honom och min man och efter 48 timmar som han har sagt till mig såg jag en bil körde in i hus och se det var min man och han har kommit till mig och barnen och det är därför jag är glad att göra var och en av er i likhet med att träffa den här mannen och få din älskare tillbaka till dig själv. Hans email: wealthylovespell@gmail.com. ELLER KAN DU LÄGGA UPP HEM UPP PÅ WHATSAPP ANVÄNDA DETTA MOBILNUMMER +2348164728160.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i relation till Anderson i åratal, bröt han upp med mig, gjorde jag allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskastare som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få honom tillbaka men jag är den typ som aldrig trodde att jag hade stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag mailade stavningskanalen och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 16:00. Min ex ringde mig, jag blev så förvånad att jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag känner som har ett problem med förhållandet, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavningskramen som hjälpt mig med mitt eget problem. Hans email: {drogunduspellcaster@gmail.com} du kan maila honom om du behöver hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.
      1) kärleksspell
      2) Lost Love Spells
      3) Skilsmässa Spells
      4) Äktenskapsstavar
      5) Bindande stavar
      6) Breakup Spells
      7) Dödsstavning
      8.) Du vill vara befordrad på ditt kontor
      9) vill tillfredsställa din älskare
      10) Lotteri
      Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
      genom {drogunduspellcaster@gmail.com}

      Radera
  2. Hej jag är Allison Howarts Efter att ha varit i relation till Anderson i åratal bröt han upp med mig, jag gjorde allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskastare som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få honom tillbaka men jag är den typ som aldrig trodde att jag hade stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag mailade stavningskanalen och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 4 pm. Min ex ringde mig, jag blev så förvånad att jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag känner som har ett problem med förhållandet, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavningskramen som hjälpt mig med mitt eget problem. email: ogagakunta@gmail.com du kan maila honom om du behöver hans hjälp i ditt förhållande eller något annat fall eller whatsapp honom på +2348069032895
    1) kärleksspell
    2) Lost Love Spells
    3) Skilsmässa Spells
    4) Äktenskapsstavar
    5) bindande stavning
    6) Breakup Spells
    7) Förbanna en förälskad älskare
    8.) Du vill vara befordrad på ditt kontor / Lotteri stavning
    9) vill tillfredsställa din älskare
    Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
    ogagakunta@gmail.com

    SvaraRadera
  3. Jag vill använda denna gyllene möjlighet för att tacka chef Dr Wealthy för att bota min (DIABETES VIRUS) med sin örtmedicin. Jag har lidit av DIABETES Virus i 5 år nu, och sedan dess använde jag läkemedel som håller mig till idag, men en dag när jag surfar på Internet träffade jag ett inlägg om en dam som botades för DIABETES av Chief Dr Rika så jag bestämde mig för att försöka se om han kunde rädda mitt liv. Lyckligtvis för mig blev jag botad av honom. Jag kan inte sluta tacka honom för vad han har gjort för mig om du har liknande problem kan du kontakta honom via e-post: wealthylovespell@gmail.com

    Chief Dr Wealthy har botemedel mot alla typer av sjukdomslag, ring eller Whats App +2348105150446.

    SvaraRadera