tisdag 20 juni 2017

Av längtan till livet - Paniken som infinner sig

... varit tyst ett tag. För att jag haft annat på mitt måbra konto. 
Ett annat fokus.
Men plötsligt kom skivande-längtan tillbaka. 

Livet är vad det är. De rullar på och dagarna går upp och ner. 
Förra veckan var vi på Ultraljud med Pyret . Första ultraljudet utanpå magen. 

Jag hade fullständig panik i väntrummet och jag tror nog Sverker hade de också. 

I mitt huvud var jag bombsäker på att hon skulle ta den där kalla, hårda ultraljuds-hantaget mot min mage och säga orden som jag hörde där den 3 november 2016 - jag, jag hittar inget hjärta som slår....

Vi gick in, hon hade läst om vår resa och hennes första ord värmde
- jag ska ta hand om er, sån tuff resa ni gör. Hennes förstårnde blick och kärlek i rösten gjorde mig ganska lugn.

Hon satte ultraljudet mot magen, samtidigt som hon klappa min hand. 
MEN där inne är en frisk, än så länge stark bebis nu. 
Ett hjärta som slog så fint och starkt. 

Barnmorskan va så fin och införstådd vad vi gått igenom så de först hon gjorde var att skynda sig att hitta hjärtat. 
Pyret spralla och vända sig rakt emot oss. Det var en otrolig lättnad och jag grät genom hela ultraljudet. 
Vi mätte fötterna, 1 cm. Hela pyret från Huvud till rumpa var 7,2 cm. Så liten men ändå redan en människa. Med hjärta, hjärna, blodomlopp, små händer och fötter, urinblåsa, ja allt de där. Och allt de där fick vi se. 
Jag hade bra med fostervatten och hon misstänkte moderkakan låg i bakvägg så förhoppningsvis kommer jag känna mer denna gången än med Aron. 

En lättnad. 
En lättnad att du levde pyret. 

Har tänkt på de, senast igår.
Jag har 5 st riktigt nära vänner som är gravida. Vi ligger runt samma vecka nästan, jag är nu i v 15. 
Igår slog tanken mig att om något händer oss denna gången också, hur ska man klara de. Inte bara förlusten, men att omringad av mina närmsta och deras liv. Som lever. 
Kanske en sjuk tänke tänker ni, men eftersom mitt katastrof tänk är väldigt aktivt så tänker man också väldigt långt fram. Vet heller inte hur jag kommer klara de om det händer någon annan något. 
Såklart kommer jag finnas där, dagarna långa. Men känslorna kring de. 

Många tankar. Många sjuka tankar.

Igår kom också den paniken som kommer över en ibland. Av saknaden av Aron. Den kommer så starkt. Intensivt.
Tårar av panik, för att jag inte kan göra något åt de. Jag kan aldrig få tillbaka honom. Jag kan aldrig göra något ogjort. Jag kan aldrig rädda vår tid ihop. 
Den extrema tomhets känslan. 
Den svider i hjärtat. 

Det är snart 8 månader sedan jag fick se mitt livs kärlek för första gången, den enda tid jag skulle få med min första son. Mitt första barn.
Det mest fruktansvärda och vackraste stunden i mitt liv. 

Men den var också början på en otroligt tuff resa. En tuff resa vi gör varje dag.
Varje morgon jag vaknar är han det första jag tänker på. 

Samtidigt som jag bär en enorm oro över det livet som nu ska klara sig i min mage. 
Samtidigt som jag känner lycka.

Jag ber till någon att få lov att på uppleva ett skrik på förlossningen. Och ett långt liv av bus, skratt, kärlek och ansvar. 

Jag vill aldrig igen uppleva saknaden av ett till barn, bara om det sover över hos mormor. 




6 kommentarer:

  1. Detta är ett vittnesbörd som jag kommer att berätta för var och en att höra. jag har varit gift fyra 4 år och i femte år av mitt äktenskap måste en annan kvinna ta min älskare ifrån mig och min man lämnade mig och barnen och vi har lidit i 2 år tills jag träffade ett inlägg där den här mannen Dr.Wealthy har hjälpt någon och jag bestämde mig för att försöka hjälpa mig att ta med min älskare hemma och tro mig, jag skickade bara min bild till honom och min man och efter 48 timmar som han har sagt till mig såg jag en bil körde in i hus och se det var min man och han har kommit till mig och barnen och det är därför jag är glad att göra var och en av er i likhet med att träffa den här mannen och få din älskare tillbaka till dig själv. Hans email: wealthylovespell@gmail.com. ELLER KAN DU LÄGGA UPP HEM UPP PÅ WHATSAPP ANVÄNDA DETTA MOBILNUMMER +2348164728160.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i relation till Anderson i åratal, bröt han upp med mig, gjorde jag allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskastare som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få honom tillbaka men jag är den typ som aldrig trodde att jag hade stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag mailade stavningskanalen och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 16:00. Min ex ringde mig, jag blev så förvånad att jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag känner som har ett problem med förhållandet, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavningskramen som hjälpt mig med mitt eget problem. Hans email: {drogunduspellcaster@gmail.com} du kan maila honom om du behöver hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.
      1) kärleksspell
      2) Lost Love Spells
      3) Skilsmässa Spells
      4) Äktenskapsstavar
      5) Bindande stavar
      6) Breakup Spells
      7) Dödsstavning
      8.) Du vill vara befordrad på ditt kontor
      9) vill tillfredsställa din älskare
      10) Lotteri
      Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
      genom {drogunduspellcaster@gmail.com}

      Radera
  2. Hej jag är Allison Howarts Efter att ha varit i relation till Anderson i åratal bröt han upp med mig, jag gjorde allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskastare som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få honom tillbaka men jag är den typ som aldrig trodde att jag hade stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag mailade stavningskanalen och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 4 pm. Min ex ringde mig, jag blev så förvånad att jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag känner som har ett problem med förhållandet, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavningskramen som hjälpt mig med mitt eget problem. email: ogagakunta@gmail.com du kan maila honom om du behöver hans hjälp i ditt förhållande eller något annat fall eller whatsapp honom på +2348069032895
    1) kärleksspell
    2) Lost Love Spells
    3) Skilsmässa Spells
    4) Äktenskapsstavar
    5) bindande stavning
    6) Breakup Spells
    7) Förbanna en förälskad älskare
    8.) Du vill vara befordrad på ditt kontor / Lotteri stavning
    9) vill tillfredsställa din älskare
    Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
    ogagakunta@gmail.com

    SvaraRadera
  3. Den som läser detta vittnesmål idag borde fira med mig och min familj eftersom det hela började som ett skämt för vissa människor och andra sa att det var omöjligt. Jag heter Göran Jörgen och är från stockholm, men jag flyttar till Chicago USA med min fru. Jag är lyckligt gift med två barn och en vacker fru. Något hemskt hände med min familj, jag tappade jobbet och min fru lämnade mitt hus eftersom jag inte kunde ta hand om mig själv och familjen. henne och mina barn vid den tidpunkten. Jag lyckades i nio år, ingen fru stödde mig för att ta hand om barnen. Jag försöker skicka ett testmeddelande till min fru men hon hindrar mig från att prata med henne. Jag försöker prata med hennes vän och hennes familj men jag vet fortfarande att någon kan hjälpa mig och jag har skickat begäran senare till så många företag, men ändå ring inte mig, förrän en trogen dag kommer att jag aldrig kommer att glömma i mitt liv . När jag träffade en gammal vän till mig som jag förklarade alla mina svårigheter och han berättade för mig om en bra man som hjälpte honom att få ett bra jobb på Coca cola-företaget och han berättade för mig att det var en caster-charm, men jag är en person som aldrig tror på trollformler, men jag bestämde mig för att prova och Drosagiede instruerade mig och visade mig vad jag skulle göra i dessa tre dagar av lunchen. Jag följer alla anvisningar och gör vad han bad mig göra bra. Drosagiede se till att allt gick bra och min fru skulle se mig igen efter det underbara arbetet Drosagiede. Min fru ringer till mig med ett okänt nummer och ber om ursäkt och hon sa till mig att hon verkligen saknar mig och våra barn och min fru kommer hem. Och efter två dagar ett företag som jag har skickat mitt tackbrev kallat, nu är jag den föredömliga företagschefen här i USA. Jag rekommenderar att om du har några problem skicka ett meddelande till detta e-postmeddelande: doctorosagiede75@gmail.com eller whatsapp +2349014523836 så får du det bästa resultatet. Ta saker för givet och det kommer att tas bort från dig. Jag önskar dig det bästa.

    SvaraRadera
  4. Jag vill använda denna gyllene möjlighet för att tacka chef Dr Wealthy för att bota min (DIABETES VIRUS) med sin örtmedicin. Jag har lidit av DIABETES Virus i 5 år nu, och sedan dess använde jag läkemedel som håller mig till idag, men en dag när jag surfar på Internet träffade jag ett inlägg om en dam som botades för DIABETES av Chief Dr Rika så jag bestämde mig för att försöka se om han kunde rädda mitt liv. Lyckligtvis för mig blev jag botad av honom. Jag kan inte sluta tacka honom för vad han har gjort för mig om du har liknande problem kan du kontakta honom via e-post: wealthylovespell@gmail.com

    Chief Dr Wealthy har botemedel mot alla typer av sjukdomslag, ring eller Whats App +2348105150446.

    SvaraRadera
  5. Hej, här är en person jag vet att du faktiskt kan ha en privat session och få din civilstånd löst inom ett ögonblick, den personen är den ständigt medkännande doktorn Egwali, en trollformell som har använt sin magiska trollformel för att hjälpa till att förändra livet för så många jag känner idag. Du bara heter det, är det en kärleksformulering, yrkesverksamhet, sjukdomar av olika slag, vad som än är fallet, han har rätt i tid för att ta hand om dig och ge dig sinnesro precis som han gjorde för mitt. Du kan kontakta honom via WhatsApp / Viber + 2348122948392
    Mail: dregwalispellbinder@gmail.com Ha en privat session med honom och var glad. Lycka till!!

    SvaraRadera