måndag 28 november 2011

En lång historia kort

Mitt liv har varit ett vad jag vill ha det till, ett tryggt liv. Växte upp i en liten by utanför Lund, med min mamma och pappa och mina två äldre syskon. Som min pappa alltid säger så ska jag tacka honom att jag blev till, jag är en riktig "sladdis". Kom till livet 8 år efter mina syskon. Min stora syster, som jag umgås med minst en gång i veckan, är 36 år, alltså 10 år äldre än mig. Min bror, som tyvärr inte bor här nere i Skåne med oss längre, som flyttade upp till Karlskrona för nästan 13 år sedan, är 32 år. Min mamma blev gravid där emellan men fick missfall. Sen blev hon gravid med mig och mina pappa tjatade att hon skulle behålla lilla bebisen, och det gjorde dom. Mina syskon älskade mig tills jag blev lite äldre, hängde efter dom som en igel. Var med på allt och fick jag inte de, så blev jag riktigt sur. Förmodar att alla småsyskon är så. Men nu när vi alla blivit "vuxna" umgås vi gärna med varandra. Mamma och jag har en fantastisk relation, och kan säga att utan min mamma och hennes underbara sätt att vara ärlig och hjälpsam i samma stund, hade jag inte varit den jag är idag. Finns inget hon inte försöker hjälpa mig med. Ska hylla henne någon dag. Min syster hon har två små UNDERBARA barn, som jag älskar så otroligt mycket. Tror jag sätter deras välbefinnande på plats ett. Oscar, hennes äldsta är en riktig prins, att vara 10 år och ha ett så stort hjärta som han har, är helt underbart. Han är ett riktigt teknik freak, ring han och du får hjälp med allt du behöver med teknik. Var även Oscar som satte namnet "Nenne" till liv, det var en av hans första ord. Den minsta, Victor, som är 7 år nu, har ett humör som en tiger, vilket är vanligt i den åldern, men han har ett skratt som får en att smälta, och han är en liten kille som älskar sällskap och kramar. Min syster träffa sin sambo för, ja.. Massa år sedan. Ola, han är precis som sin yngsta sån. Ola har alltid varit häftig i mina ögon, körde rally när jag var liten och fick åka med flera gånger, han laga alltid pasta mitt i natten och jag fick gärna smaka, då han typ bodde med min familj när dom träffades. En rak och rättvis pappa är han till sina barn, och min syster är kyckling mamma. Jag kan sakna min fina familj väldigt mycket och väldigt lätt. Men vet att dom alltid finns där. Jag flyttade hemma ifrån först när jag var 19 isch. Blev Malmö pga att jag träffade en kille som bodde här, sen har jag skaffat mig mitt eget liv, bor i en hyresrätt i Slottstaden, en fin 2a, fått heltidtjänst på Grand Hotell efter många år som servitris på La roche, och kan säga att dom format mig väldigt mycket till vad jag är idag, vi var som en liten familj. Valde att gå vidare i livet men har kvar många av dom som vänner utanför idag. Har träffat en pojke som heter Carl, och de fantastiska med honom är hans stora hjärta. Han bryr sig och tänker verkligen på mitt välbefinnande. Vi har känt varandra i säkert 7 år men väldigt yttligt, efter mitt långa förhållande tog slut och hans också, så började vi hänga. Fantastiska middagar med massa prat om livet, fick mig att falla mer och mer, och efter vår weekend i Madrid släppte jag på mina känslo spärrar och föll pladask. Vi kan sitta och bara vara tysta eller sitta och prata om allt mellan himmel och jord. Fantastisk kille. livet rullar på bra och jag storm trivs med livet.. Nenne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar