måndag 17 april 2017

Av längtan till dig - Du är nerpackad och vi är trötta

... det går segt med flytten. Både packning, flytt och att fixa där. Hyresvärden har lite annorlunda sätt att kommunicera, vi hörs via brev. 
Det tar lite längre tid.
Vill börja måla, fixa golven så vi kan flytta dit alla saker. Men hoppas de där brevet kommer på onsdag. Så jag kan måla med familjen till helgen. 

Jag och Sverker jobbar om varandra och sverkers knä är dåligt och min rygg ska inte lyfta för tungt just nu och det är två veckor tills min hyresgäst ska få tillgång till min gamla lägenhet. 

känner mig stressad. 
Stress är inte min starka sida nu för tiden. Men jag vet det kommer bli bra tillsist.  
Vi får flytta iaf och jag är så lycklig för de. 
Vår nya lägenhet är fantastisk och jag bara längtar att få skapa minnen där med Sverker, vänner och familj där..

Igår tog jag mig modet att packa Arons saker. Nu ligger alla hans gosiga kläder, overaller, pyjamaser, gossedjur, babynest och hans fina lammfilt som hans pappa köpt till honom. 
Alla saker och alla hans små minnes saker ska få flytta med till nya lägenheten.
Så känns de mer som han följer med oss.. 

Hans moater och morbror hade varit ute och satt blommor och en choklad kanin till honom nu i påsk. Blir så rörd. Hans minne delas av hela familjen och vi och dom pratar om honom precis som alla andra barnbarn och kusiner och syskonbarn. Vi pratar minnen den dagen han kom, vi pratar om hur han kanske hade varit och det värmer våra hjärtan så enormt att vi lyckats skapa att Aron är bland oss och med oss. Och det ska han alltid vara.. vår lilla Knodd. Allas lilla knodd. 

Om 2 veckor ska vi sova vår första natt i nya lägenheten och ingen är mer pirriga än vi. Vi ska flytta. Vi ska skapa nya minnen och mer kärlek där.
Jag och min kärlek.. 
och vår lilla skyddsängel är ständigt med oss. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar