söndag 30 april 2017

Av längtan till livet - Nu är vi äntligen på plats

... då va vi här. I vår nya lya.

Flytten är äntligen färdig. Alla saker, vart enda pinal är nu på plats i nya lyan. Det mesta i påsar och kartonger i de tredje rummet. 

Min hjälte till sambo har flyttat helt utan hjälp alla lådor, saker, skräp och kläder. Sen städa han hela gamla lägenheten medans jag jobba..
Så tacksam att han gjort allt. Min hjälte.

Vi storm trivs. Här känna som hemma på något sätt. Ni vet sen där känslan när man kliver in och känner sig trygg. 
Vi sover så gott här. 

Vi har en super mysig innergård som är väldigt aktiv, alltid något barn som busar i sandlådan, föräldrar som grillar, par som fikar.. så idag åkte vi och köpte en grill. Där fanna två stationära grillar på gården men sambon tyckte dom va dåliga så fick bli en ny grill. 
Vi grilla och tog en öl i solen.. 
högtider är otroligt jobbiga. För varje högtid som kommer skulle vara Arons första. Alla högtider är oftast för barn. Tänk vad Aron hade älskat elden i Revinge, där jag växte upp och alltid gick spänt med fackla för att se hela rishögen brinna. Så blir ofta att vi kryper undan när de är sånt här.. 

Vi har varit otroligt trötta så kvällarna har mest spenderats i soffan. Men skönt är väl de. Att flytta har varit allt från roligt till otroligt psykiskt påfrestande.
Och mitt i allt detta är jag i en otrolig svacka. Jag saknar min son från morgon till kväll.. han fattas oss. Enormt! 

Men nu ser vi fram emot att bo in oss.
Bestämma var tavlorna ska hänga, försöka borra i taket och hänga gardiner och packa upp alla kläder men fram för allt Skapa massa nya minnen.
Tillsammans.. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar