onsdag 26 april 2017

Av längtan till livet - Första natten i nya lyan

... så, då var vi nästan helt på plats i nya lägenheten. Är bara kläderna som ska hit i morgon.

Sverker har varit en ängel och burit och burit och jag har packat upp och packat upp.. 
i lördags bjöd jag in hela familjen som glatt kom hit och hjälpte till att måla hela lägenheten ihop med mig.

100kvm med färg, vägg och tak. 
Mamma och pappa, Nannis, Syster och Pelle, syrrans kids som spendera hela deras lördag här, som 14 och 16-år tycker jag det är imponerande, och dom var otroligt duktiga på att måla. 

Vi dela upp oss och plötsligt var klockan 18 ca och hela lyan var färdigmålad. 
Helt galet bra jobbat. 
Vi räkna ut om man hade gjort allt själv hade de tagit 63 timmar. 
Det blev otroligt fint. Vitt, fräscht och nytt.  
Tusen tack bästa ni för all hjälp. 


Sen flytta vi hit allt på söndagen och Nannis och Måns kom och hjälpte Sverker att flytta de stora, tunga igår.. medans jag var i Köpenhamn och mercha hela dagen. 
och så sov första natten här inatt.. 
jag sov som en stock. Tyst, mysigt, varmt och friskt. Och jag kände mig så trygg och lugn på något sätt. 

Nu är det "bara" köket som ska renoveras och vär hyresvärd som
Är toppen, har gått med på att vi får byta hela köket och kakel och golv i nästan alla rum, på hans räkning. Ska bli så spännande.

Så var på IKEA här om dagen och planera kök. Så roligt. Vitt, snyggt kök med en gråmelerad bänkskiva. Svårt vad vi ska ha för kakel men får bli något neutralt. 

Lägenheten är så nysig. 
Vi trivs här. 
Aron var den första som fick flytta in. Hans lilla minneshörna är i vårt sovrum. Så vi kan titta på tavlan och ligga och snacka med honom. 
Han är med oss, det känner vi. 
Vår lilla knodd. 

Det är ett slags lugn som infunnits sig men också någon slags inre stress. 
Det har varit mycket på senaste. 
Mycket känslor kring mycket och mycket att göra. Måste försöka tagga ner. 
Idag bröt jag ihop för sverker råka prata lite högt till mig.. varningsklockorna ringer igen att jag drar på mig för mycket. 
Man tror man har koll.. 

Har både varit otroligt fint att komma till nytt, liten nystart, men samtidigt har de gjort att jag tänkt väldigt mycket på Aron han hade ju fått sitt rum nu om han varit med oss. Sitt lilla pojkrum, han blir trots allt snart 6 månader. 

Men detta blir bra, det känns bra.. 




Tredje rummet. Inga möbler där än men hoppas få fylla de med bebisinredning i framtiden. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar