torsdag 20 april 2017

Av längtan till livet - 4 år med en av pojkarna i mitt liv

I... Idag, för 4-år sedan fråga Sverker chansen på mig nere på en restaurang här i Slottsstaden. 

Jag svarade såklart ja. Vi hade hängt ett tag innan dess och några gånger innan hade jag försökt göra slut på de vi hade. Jag var så osäker. Vi skulle bara ha skoj ihop för vi hade bpda ganska taskiga förhållande bakom oss som vi precis lämnat.  Inget förhållande.

Men hag åkte 2 veckor till Egypten ett tag innan vi blev tillsammans och då saknade jag honom så de gjorde ont. Då visste jag att jag var kär.. hans mjuka, introverta, snälla, kärleksfulla sätt att vara hade fångat mig och jag blev otroligt glad när han fråga chansen.. 

Vi har varit igenom såå mycket.
När vi precis blivit ihop ville jag förverkliga min flickdröm och bli flygvördinna. Sagt och gjort och sa upp mig på mitt dåvarande fulltids arbete. 
Gick i skolan och börja jobba som vikarie på SAS. Min ekonomi sög.
Sen ville jag inte göra de längre och hoppade på ett 50% tjänst på att vara med och öppna ett hotell i Lund, sen efter 8 månader ville jag något annat pch börja jobba med kläder, sen sa jag upp mig där efter 9 månader och var med och lppna Clarion Malmö Live sen sa jag upp mig där och hoppa tillbaka till klädbranchen...
Men sen börja de rätta till sig och under hela denna tiden, 3 år av dålig ekonomi, flängande runt omkring, fanns han där, närjag  förverkligade drömmar.. Alltid bakom mig, alltid stöttande i mina beslut, trots att han fick sitta och vänta.. 

Och sen allt vi precis gått igenom med vår Killknodd..

Det blir antingen eller tror jag.. 
antingen växer du starkare än någonsin, om du är öppen och ärlig i din sorg, kyssnar på varandra, tröstar varandra, låter den andra bära dig när du behöver och tvärtom. 
Eller så växer du länge och längre ifrån varandra för sorgen tar för mycket på förhållandet.
Men tror att mycket spelar roll hur man har de innan.
Vi har alltid, alltid kunnat prata om allt, sverker är den jag ringer, smsar, pratar med nör någon är jobbigt. Han är den första som dyker upp när jag behöver de. Vi står stadiga bredvid varandra. 
Jag andast för honom när han har det svårt.  
Jag stöttar honom i allt han vill ta sig sn i livet.. om det är 1 Ironman till av alla hans 4 redan gjorda eller om det är att vara hemmaman..

Jag kommer förevigt ha ett speciellt band till Sverker. 
Han är pappa till mitt första barn.
Han är pappa till min ängel. Vår ängel.
Jag tror att leva med någon som inte har förståelse vad man går igenom är nog tufft..

Jag älskar Sverker av hela mitt hjärta.
Jag älskar hela honom..
Han är min, jag är din.

Hand i hand klarar vi allt. Hand i hand tar vi oss igenom dom djupaste stunder. Du är mannen i mitt liv och jag är så tacksam det är just dig jag har vid min sida. 
Hoppas du finns sär, bredvid mig, hand i hand i många år till... 





4 maj 2013 på en äng i Revinge by medans mina systersöner fiska 


26 september 2013 mitt hästhjärta smälte när han gick ut och hämta in Herkules helt själv 

Nyår 2013 ❤️

 
4 November 2016 lillknodden kom stilla och han blev pappa


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar