onsdag 19 april 2017

Av längtan till livet - Första kursen i plugget är slut

... det är otrolig skillnad att plugga som vuxen. Det är ju så mycket roligare. 

Mitt i allt efter Aron så behövde jag något att fokusera på. Något att dyka ner i som kändes nytt. Som inte påminde om livet innan Aron och all förväntan. Något som inte var tänkt sedan innan..

För innan Aron föddes byggde man upp en bild av hur livet skulle se ut med en liten här hemma.. jag hade målat upp en bild om lite sömn, massa mys,långa  vagnpromenader, och ett år hemma med vår lilla prins. 

Nu blev livet långt ifrån så.
Då kände jag att jag behövde något att göra som inte var tänkt att vara...

Hoppa ju på en kurs i praktiskt marknadsföring och det har varit väldigt skoj. 
Inlämning varje vecka i olika grundkunskaper inom marknadsföring och butiksekonomi. 

Jobba på bra varje vecka och tyckte det var roligt. Hade slutprov förra veckan där det var ett långt prov som tog mig 3,5 timme, inkl riktning av en annons. 
Super kul och jag fick Stora fina A i varje inlämning OCH ett stort A i slutbetyg på första kursen. Så nöjd. Så stolt!

Ska försöka, lite längre fram ta någon mer kurs. Men nu får det vara paus ett tag. Men kändes så kul att göra något som man inte kunde, få lära sig något, och få lite pepp från läraren och dessutom ett grymt betyg.
så nöjd med mig själv. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar