lördag 3 december 2011

Längtan kan vara underbar, men också så jobbig

Jag ska också ut och fira lite helg ikväll. Ta en öl eller två och få göra det med en riktigt go pojke. Min systerson ringde mig idag och var helt hysteriskt glad över att han fått en MacBook Air. Han är 10 år gammal. Avundsjuk är jag, och här sitter jag helt utan data, som behagades att bli stulen här om kvällen. Men så är livet ibland! Han har iaf kämpat bra för den där datorn, sålt jultidningar för nästan 12000:-, Sjukt! Man var glad när man var liten om man ens sålde för 2000:- liksom. Men var kanske lite slö.
Saknad och längtan efter någon är härlig, tråkig, jobbig och kan vara helt fantastisk. Lär mig mer och mer att tycka om saknaden eller längtan av någon. Satt i min soffa helt för mig själv efter jobbet igår, med lite chips och ett glas rött. Trivdes väldigt bra och somna som en liten bebis när klockan var tolv. Samtidigt som jag kröp ner i sängen kände jag en sådan härlig längtan tills jag skulle krypa ner i sängen med Calle. Så tänkt så mysigt det blir ikväll. Börjar få lite panik, eller panik kanske inte är rätt ord. Calle åker bort i nästan 1 månad till Thailand och dubai om ca 10 dagar. Fatta hur mycket jag kommer längta efter honom. I hela 30 dagar ska jag inte få pussa på han, bara sitta brevid honom eller få krama honom. Ni kanske tycker jag är mesig, men lite panik är det. Fast om man vänder på det, TÄNK vad härligt det kommer bli när han kommer hem. SOM vi kommer vilja pussa. (Hoppas jag) Är iaf sjukt gött för honom att åka iväg, det är han verkligen värd!
Nu längtar jag tills klockan bli 22:00. Happy lördag till er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar