torsdag 22 december 2011

Sista jobb kvällen för i år

Då är det jul om två dagar och jag har ingen julstämning alls, what so ever! Kanske kan fixa fram lite i morgon när vi ska göra stan och handla julklappar. Önskar lite Calle vore hemma så jag kunde tvinga honom att göra julbak med mig och sånt. Han hade nog vägrat, eller nä, han hade nog gjort det för mig. Ikväll är min sista jobb kväll för detta året och kommer vara ledig sen till den 2 januari. Ska bli skönt med julledighet och bara göra massa mysiga saker med gamla vänner, familjen och kompisar. Lovley! Så har inbokade saker att hitta på. Dom första dagarna börjar dock med mys med familjen, bara slappa och mysa och umgås, inga speciella planer utan bara vara. Det är gött det med ibland.
Har iaf kommit på, sedan Calle åkte, hur otroligt kär jag är i den fina killen. Till och med ända från Thailand kan han göra mig hur glad och lycklig som helst. Vill fan att han kommer hem nu, han har bara varit borta en vecka och det känns som hur länge som helst. Inte fått prata med han, våra otroligt mysiga middagar eller soff kväller med massa massa prat, inte fått pusssa på honom, inte fått störa honom när han sover med mitt prat i sömnen, på en HEL VECKA. Men han är iaf hur underbar som helst och hör av sig och skriver fina saker och ringer. Blir så lycklig. Detta känns jhu bara så otroligt rätt.. 5 månader av massa prat, häng och mysiga stunder ledde till ett underbart förhållande som bara ska bli starkare och starkare för varje dag som går. Det skall jag se till. Nu vill jag bara att pajasen ska komma hem och ber om ursäkt om min blogg bara handlar om Calle men det är jhu faktiskt den stora händelsen i mitt liv den senaste tiden. Fnissar!!
Har svårt att sova sedan jag jobbade natt. Precis som man är helt omställd, och blir extremt trött ibland på dagarna och vill bara sova. Men försöker lägga mig tidigt och sova länge. Ska ta ett skönt bad i mitt jätte badkar när jag kommer hem och bok och ett glas vin. Brukar ha vad jag kallar SPA kväll hemma, är helt för mig själv i min mysiga lya, tänder ljus i badrummet, häller upp en skål med chips och lite vindruvor, ett glas rött och en bra bok och sen myser ner mig i ett varmt bad med oljor och bra saker i för kroppen sen ligger jag där i typ 1,5 timme tills ja är så varm och rynkig att ja inte klarar mer. Älskar det! En sån kväll blir det ikväll. MÅSTE ha badkar där jag bor i all framtid. Helst ett bubbelbad! Nu längtar jag hem till mitt badkar.
Då vill jag önska er en riktigt god jul och hoppas ni varit snälla så ni får många fina klappar och en riktigt mysig jul. Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar