onsdag 23 januari 2013

Lyssna på sin kropp?

Alla säger man skall lyssna på sin kropp, jag är väldigt dålig på det.
Kör ofta på tills den körs slut och blir sjuk.
Och inte lär jag mig av det heller.
Var kväll nu i en veckas tid, mår jag illa, magen svider och känner mig yr.
Allt detta kommer oftast när jag skall lägga mig och det gör det väldigt svårt att sova.
Misstar mig oftast att jag är hungrig, men det hjälper inte att äta. Blir bara värre.
Kan vara allt som hänt den senaste tiden och massa jobb, massa skoj, massa vin, massa stress, massa planer, massa funderingar, massa längtan!
Kanske borde ta en vecka där jag bara är. Inte tänka, inte stressa, inte planera!
Borde kanske åka utomlands.
Lägga mig i en stol med en skön bok och bara ligga där en vecka.
Tänk vad jag hade mått då!
Vem bjuder?
Jag är lätt på!

Nä, fortsätter det så får jag ringa farbror doktor och se om han har något piller.

Nu skall jag och min jobbiga mage sova i min sköna säng hos mams och paps. Klockan ringer 0515.
God natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar