måndag 21 januari 2013

Vintertrafikanter och svordomar

Ja, det där med att pendla är fan inte skoj.
Stod och skrapa rutan och frös kl 05:50 och begav mig sedan mot Malmö.
Kallt, mörkt, halt och jävligt.
Tog mig 40 minuter att ta mig till jobbet.
Inte roligt. Det som gör det lite ok att pendla är hög musik i bilen och sitta och sjunga med, göra grimaser och skratta åt mig själv. Plus att man under denna färden hinner vakna till liv och är inte svullen som en fet gris när man kommer till jobbet och skall stå i receptionen och se pigg och söt ut!
Men vilka idioter det finns i trafiken.
Det är inte det att jag är en proffs chaufför men lite vett i skallen har jag i trafiken.
Folk ligger en i ändan och tutar och kör om och beter sig. Nä, jag håller hastigheten, varit med om 2000:- i böter innan. Jag brukar tänka, vilket kanske är ganska sjukt, men att jag är iaf den som kommer fram till jobbet. Så ligg ni där bak och stressa eller kör om och bete er.
Mig stressar man inte, men man gör mig jävligt lätt förbannad :)
Måste lägga ner mina svordomar när jag kör bil. Är ändå ingen som hör mig eller blir berörd mer än mig själv!

Haft en super lugn och skön dag! Jobbat sen häng med mamma framför TVn.
Imorgon är jag ledig och då blir det massa skoj.
Plånboken hade bara fått lov att vara lite fetare. Men får tacka en snäll man som fixade så det kommer bli 400:- över varje månad. Sweet!

Blir en lång dusch, en tidning, två täcke och fem kuddar att mysa med nu!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar