tisdag 15 januari 2013

Slippery road!!

Vaknade i morse kl 09:00 och var totalt utvilad. Så skönt!
Sov nog riktigt gott inatt och hade en härlig dröm, var på semester i solen!

Hängde hemma hos mamma och pappa och tog en lång dusch, lång stor frukost och bara mös!
Snön bara öste ner. När jag väl skulle köra hade det snöat rejält.
Vägen var som en isbana. När jag nådde sandby skulle jag stanna och tanka.
Jag svängde åt vänster, bilen körde åt höger och rakt av vägen. Ops! Körde som tur var sakta och hängde inte riktigt med hur det gick till.
Tänken gick - Hur skall jag nu ta mig ur här ifrån?
Då kom en Niklas till undsättning.
Tack. Han koppla fast en lina under bilen och hjälpte mig ut. Ingen skada på verken bil eller mig. Men fy vad obehagligt att det bara blir så. Totalt glömt hur man "häver sladd" sedan halkan för 10 år sedan :).

Idag sover jag över på hotellet.
Nu när man bor hos mamma och pappa hinner man knappt hem och vända i Revinge innan man skall vara tillbaka på jobbet när man har vändpass.
Slutar 22:30 och börjar i morgon 06:30.
Men mysigt här i hotellsängen. Lite zingo, lite chips och tv.

I morgon väntar träff med brudarna.
Först middag hos Andrea sen möta upp Fia på stan och lilla.
Ska bli skojigt.

Sov gott och kör försiktigt :)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar