onsdag 8 februari 2017

Av längtan till dig - Tacksamhet till livet

.. Min son gav mig inte bara större tro på  kärleken, han gav mig också större tavksamhet till livet..

Efter 83 dagar och bara 19 kvar, av sprutor i magen med blodförtunnande kan jag iaf släppa tanken att jag för resten av mitt liv behöver ta dom.
Nu behöver jag bara ta dom om jag skulle bli gravid och under den graviditeten. 
Fick brevet hem idag om levringsutredning på mitt blod. Det var normalt. Jag bär inte på några kända anlag för proppar. Det var helt och hållet pga graviditeten.. så kan ni, rör på er.
Som gravid har man ca 2 liter med blod i kroppen, högre tryck och större tyngd. Jag hade tyvärr otroliga smärtor i ryggen som ofta gjorde att jag låg ner mesta dels av dagarna. För att jag kunde. Jag gjorde ingenting åt de.. 

Med de vill jag verkligen säga,
Glöm inte älska de ni har, här och nu.
Glöm inte vara lyckliga för allt ni har, här och nu.

För vi kan verkligen intyga att man ska njuta av de som är idag för i morgon kanske det är borta. 
Lyft blicken, le och var tacksam för just du är här och just du har allt de du har runt dig.. 
Vårda dina relationer, ge den du älskar en extra puss, krama dina barn en extra gång, säg till din vän att den är en fin vän, visa den som förtjänar kärlek, kärlek. Visa tacksamhet för den finns, lämna gnabb bakom dig, försonas om ni bråkat innan du cyklar till jobbet, berätta för din mamma att du älskar henne, ta med grannens sopor ner om dom står ute. 
Vi kan alltid visa lite extra tacksamhet till livet. 
Tyvärr så måste vi oftast råka ut för tragiska saker för att inse vad vi har omkring oss. 

Jag ska förevigt försöka visa tacksamhet.. tacksamhet till allt jag har, haft, upplevt men framför allt tacksamhet till livet. Och det ska jag göra för vår son, för att han aldrig ens fick chansen...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar