fredag 31 mars 2017

Av längtan till dig - Det svåraste är att se dig så sårad

... att leva med den man älskar, den person jag är så otrolig kär i, den oerson som får mig att bli en starkare och bättre människa. Det är underbart..
Att jag har lyckan att få uppleva sann kärlek. Att jag har luckan att bli älskad av någon.. Att jag får vakna varje morgon med mannen i mitt liv. Se på honom. Vara med honom. Älska honom. Det är lycka.. 

Men att se denna personen vara olycklig. 
Det gör så otroligg ont i mitt hjärta. Och ingeg kan jag göra åt de. Jag kan bara finnas där. Jag kan inte ta bort hans smärta. Jag kan inte ta bort allt de onda och jobbiga han känner.. 
Jag kan aldrig ge tillbaka hans son i hans famn. Det gör ont i mig..

Ibland kan jag få dåligt samvete, att han går miste om något "jag" skulle gett honom. Att hag inte klara de. 
Jag vet de inte är så, men känslan dyker upp. Man känner sig misslyckad som kvinna åt sin man.. 
hemsk känsla. 

Att se honom bryta ihop. All den smärtan som bubblar i honom, det är tufft. Jävligt tufft.. 
Han som äntligen längta efter att bli pappa. Han som skulle blivit den bästa pappan åt mitt barn. 

Nu tittar hag på honom när han sitter lutad över sin soms gravplats. Sörjande och förkrossad. 

Jag önskar allt var annorlunda. Att han skapp känna den smärtan jag känner. Att han slapp sörja sin son. 

Tror killarna i allt detta kan ha de ganska tufft. Färre att prata med, färre att känna med och kanske färre som förstår. 
Vi tjejer hittat lätt andra tjejer som gått igenom samma och babblar tips och råd och sorg och känslor. 
Killkompisarna kanske inte vågar traggla och fråga. Men jag tror dom behöver de precis lika mycket som vi.. förståelse, prat och kramar.
Sverker som också är en väldigt känslig och introvert person. Det finns fina människor omkring honom och jag finns där konstant. 

Men han ligger "efter" mig i känslorna. De jag känner, känner han en vecka efter.
Dä är jag där och fångar honom. Mitt livs kärlek. 
Jag kan hjälpa honom på vägen. Det är det enda jag kan. Men det är tufft att se någon man älskar så må så dåligt.. 

Jag ska förevigt stå vid hans sida och lyfta honom när han själv inte orkar. 
När han inte orkar andas då andas jag för två.. 

Du är stark och den finaste person jag känner. Du är pappa, Arons pappa.. 





1 kommentar:

  1. Fina Sverker du har verkligen en helt underbar kvinna vid din sida i denna svåra tid, ta hand om varandra ��
    Ni är verkligen underbara änglaföräldrar
    Många kramar /Carolina

    SvaraRadera