torsdag 9 mars 2017

Av längtan till livet - Weekend med samma datum som du

... igenom varje andetag och tanke. Tjejen jag berätta om igår är idag igång med sitt livs resa. Hennes tankar kring de är såklart skräck. Vad det är hon ska möta? Men jag vet att hon kommer gråta av kärlek när hennes lilla ängel lägga upp på hennes bröst.. en stund man aldrig glömmer, ett möte av tusen känslor..




..Vi drar idag på en liten weekend. 
Och som vi längtat.. verkligen något vi behöver. 

Vi ska åka till Göteborg och till de hotellet som vi bodde på för 4 års sedan första gången vi fira årsdag och faktiskt vår första lilla tripp ihop. Det ska bli så välbehövligt. 
Ett super härligt hotell. Radisson Blue Riverside. Vi ska bara äta gott, bada bubbelpool, basta, dricka champagne, äta skaldjur, kramas, kolla bio, gå på stan, hålla handen...pussas.

Det som gör denna resan ännu mer speciell är att på lördag, för exakt ett år sedan, åkte vi till smygehuk Havsbad och gjorde en weekend där, åt otroligt gott, bada, basta, slappa och det var då vår lille Aron blev till... exakt ett år sedan.. 

Det känns både fantastiskt och jätte tungt på samma gång. Att de är ett år sedan jag inte hade en aning om att en liten bebis var på gång att växa fram där inne.. det visste jag först den 1 april. När jag kissa på stickan och ett vackert plus kom fram.. men även att de redan gått ett år och han inte är här ännu.. 

Jag vill då också passa på att berätta att på lördag är det exakt ett år sedan jag sluta röka. Jag tog min sista cigarett då. För att vi ville bli gravida..  

Två fantastiska händelser på en och samma helg.. kanske de blir en bebis denna gången också då, men cigaretten kommer jag för alltid hålla mig ifrån. 
Även om jag är otroligt sugen ibland fortfarande.. kan gå mot balkongen och komma på när jag öppnar dörren att jag är påväg ut och röka, fast då utan cigaretten. Det sitter djupt i en. Vanan!

Solen skiner idag också. Kanske för en Knoddis vill att hans föräldrar ska få de lite extra fint. Vi älskar dig Knoddis. Tack för solen på oss. 

Så allihop.
Ha en fantastisk helg för det skall vi faktiskt försöka ha..Jag och min fantastiska sambo ❤


För 4 år sedan på vår första tripp ihop och fira 1 år som par


För 1 år sedan. Ovetandes och lyckliga 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar