tisdag 14 mars 2017

Av längtan till livet - Det fysiska då

... vill börja med att skriva att jag är otroligt stolt över mig själv.
Jag har jobbat riktigt mycket ( mycket för min sists, men iaf 4dagar/vecka )
Öppnat butiken 4 gånger och då ringer kl 04:20. Jag går upp varje morgon, gör allt de där som vanliga människor gör och arbetar mina 8 timmar. 
För mig är de en bedrift att ens gå upp..

För någonstans där emellan skall man hinna känna. För känner du inte på några dagar kommer de som en käftsmäll efter.
Som efter helgen i Göteborg. 
Både jag och Sverker hade en tiktigt tuff dag i måndags. Så fort vi kom hem från våra jobb bara grät vi. Hejdlöst.. för att tömma inför nästa dags jobb. 

De blir en slags misär att komma hem efter man varit borta och fått njuta.
Man känner en slags hopplöshet. Att komma hem till de livet igen som skulle vara så annorlunda.. en hopplöshet att han fortfarande inte är här. Man vill bara bort igen.

Jobbet vill givetvis jag kommer tillbaka på 100% så snabbt som möjligt, att vi har en plan för att få mig på benen. Min chef är underbar, hon förstår verkligen min situation och jag är evigh tacksam för de. 
Det är inte alla som gör de.. 

Hur som helst så tror jag folk glömmer att för bara 4 månader sedan födde jag ett barn. Rent fysikt är de väldigt få mammor som burit en bebis i sin mage i 36 veckor som efter 4 månader är tillbaka fullt ut på jobbet. Står upp i 8 timmar. Med 30 min paus.. efter en graviditet med foglossning och ischias.  Bara de anser jag vi borde få en guldmedalj för.
Jag har inte jobbat 100% sedan augusti 2016. Pga graviditeten. Varit mycket stilla och haft väldigt ont. 
Om man skulle bortse från vår sorg vi bär, så bara att komma tillbaka till en vardag med jobb och rutin är en bedrift i sig efter man varit hemma så länge..

Min kropp är svag, starkare nu än för 4 månader sedan. Men efter två till tre  sammanhängande dagar på jobb är de knappt så kroppen bär mig hem. Bäcknet värker som en extrem växtvärk och rygg, ben, knä ocj fötter bultar de i. 
Jag har ont.. i kropp och själ.



Men nu sitter jag på tåget hem, solen skiner, min sambo slutar samtidigt som mig idag och vi ska åka ut till Lillknodden och snacka lite skit. Sen blir de ett glas vin och lasagne. Ledig i två dagar.. dom dagarna ska jag hänga med min syster och träffa Emma och Svante och förhoppningsvis Lilla Ella också. Kanske lite middag med Gudmor Nannis och Månen. Jag ska handla loss på rusta, ni vet trasor, disksvampar, ljus. Kanske städa lite och plugga. Inlämning igen på fredag.

Så har två fina dagar framför mig. 
På söndag blev jag utbjuden på date av Malin, hon har bjudit ut mig på Johan Glans i Helsingborg. 
Kommer sitta fint att få skratta ihop med henne. 

Men innan dess sk jag kramas massor med min sambo. Världens finaste pappa.. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar